Flinke tegenslag Boeing door annulering grote 737-order

Nieuw onderwerp plaatsen Reageren SG Brussel | Nieuws    Pagina 1 van 1

05-02-2011 11:17:13 BerichtOnderwerp: Flinke tegenslag Boeing door annulering grote 737-order
Tony Draps
Site Admin

Reageren met citaat

Flinke tegenslag Boeing door annulering grote 737-order

Boeing heeft in januari evenveel 737's in het orderboek bijgeschreven als doorgehaald. De Amerikaanse fabrikant ontving van verschillende klanten bestellingen voor in totaal 32 Boeing 737's. Daar tegenover staat echter ook een annulering van 32 toestellen, zo blijkt uit het meest recente orderoverzicht van het bedrijf.

Wie er achter het afzeggen van de bestelling zit, heeft Boeing niet bekendgemaakt. Evenmin maakte de onderneming bekend welke maatschappij in januari tien nieuwe 737’s bestelde. De overige klandizie voor de 737 kwam van Alaska Airlines (15) en de Amerikaanse marine (6). Ook werd een 737 in VIP-configuratie door een niet nader genoemde klant aangekocht.

Door de annulering van de 32 vliegtuigen eindigde Boeing de maand januari met twee toestellen in de plus. Boeing verkocht twee 777-300’s aan American Airlines.

Concurrent Airbus ontving in januari orders voor opgeteld 32 toestellen: zes A380’s, veertien A330-300’s en twaalf A321’s. Net als Boeing moest ook Airbus een annulering noteren. Het Indiase Flyington Freighters zag af van de aankoop van twaalf A330-200F’s.

bron: www.luchtvaartnieuws.nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen

12-02-2011 13:29:02 BerichtOnderwerp:
Juul

Reageren met citaat

Ik wil eigenlijk jullie mening wel eens weten? Is een annulering van 32 kisten op een order lijst van 1000+(zoiets toch?) nou echt zo'n grote tegenslag? Ik vind persoonlijk van niet, maar dat zal wel aan mij liggen.

Juul

-planespotters.net-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger

12-02-2011 13:42:23 BerichtOnderwerp:
turkishairlines

Reageren met citaat

Bwa 32 op meer dan 1000 vind ik nu ook niet zo'n grote tegenslag. Zolang ze niet met verlies werken valt het allemaal nog wel mee Smile

Nieuw onderwerp plaatsen Reageren SG Brussel | Nieuws
Vorige onderwerp
Volgende onderwerp
Berichten van afgelopen: