|
|
|
05-02-2011 11:17:13 |
Onderwerp: Flinke tegenslag Boeing door annulering grote 737-order |
Tony Draps Site Admin

|
|
|
|
Flinke tegenslag Boeing door annulering grote 737-order
Boeing heeft in januari evenveel 737's in het orderboek bijgeschreven als doorgehaald. De Amerikaanse fabrikant ontving van verschillende klanten bestellingen voor in totaal 32 Boeing 737's. Daar tegenover staat echter ook een annulering van 32 toestellen, zo blijkt uit het meest recente orderoverzicht van het bedrijf.
Wie er achter het afzeggen van de bestelling zit, heeft Boeing niet bekendgemaakt. Evenmin maakte de onderneming bekend welke maatschappij in januari tien nieuwe 737’s bestelde. De overige klandizie voor de 737 kwam van Alaska Airlines (15) en de Amerikaanse marine (6). Ook werd een 737 in VIP-configuratie door een niet nader genoemde klant aangekocht.
Door de annulering van de 32 vliegtuigen eindigde Boeing de maand januari met twee toestellen in de plus. Boeing verkocht twee 777-300’s aan American Airlines.
Concurrent Airbus ontving in januari orders voor opgeteld 32 toestellen: zes A380’s, veertien A330-300’s en twaalf A321’s. Net als Boeing moest ook Airbus een annulering noteren. Het Indiase Flyington Freighters zag af van de aankoop van twaalf A330-200F’s.
bron: www.luchtvaartnieuws.nl |
|
Terug naar boven |
|
12-02-2011 13:29:02 |
Onderwerp: |
Juul

|
|
|
|
Ik wil eigenlijk jullie mening wel eens weten? Is een annulering van 32 kisten op een order lijst van 1000+(zoiets toch?) nou echt zo'n grote tegenslag? Ik vind persoonlijk van niet, maar dat zal wel aan mij liggen. _________________ Cheers,
Juul
-planespotters.net- |
|
Terug naar boven |
|
12-02-2011 13:42:23 |
Onderwerp: |
turkishairlines

|
|
|
|
Bwa 32 op meer dan 1000 vind ik nu ook niet zo'n grote tegenslag. Zolang ze niet met verlies werken valt het allemaal nog wel mee  _________________ Andy |
|
Terug naar boven |
|
Vorige onderwerp
Volgende onderwerp
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
|